preskoči na sadržaj

Osnovna škola Retkovec Zagreb

Login
Nastava na daljinu

e-Dnevnik

eTwinning škola

EU Code Week

Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 9. 2016.

Ukupno: 165777
Vozni red šk. autobusa

Jelovnik

Termini informacija

Osiguranje učenika
Priloženi dokumenti:
Osiguranje ucenika.pdf

MULTILINGUALNI AKCELERATOR (Multilingualism Accelerator)

MULTILINGUALNI AKCELERATOR

(Multilingualism Accelerator)

 

Naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom projektu pod nazivom Multilingualni akcelerator. Projekt je sufinanciran sredstvima programa Europske unije Erasmus+.

 

O projektu

Cilj našeg projekta je razviti “višejezični akcelerator“ koji će omogućiti djeci da brže postanu višejezična i da razviju samopouzdanje pri govoru stranih jezika. Stoga radimo na razvijanju zamisli u kojoj bi jedan model-jezik, u našem slučaju to je osnova esperanta smanjena na samo 200 morfema, mogao potaknuti jezične vještine djece. Nekoliko je istraživanja pokazalo da jedna godina učenja esperanta kao model-jezika povećava brzinu svladavanja drugih jezika za 30%! Razlog tome je činjenica da je model-jezik vrlo jednostavan, nema iznimki i djeluje kao logična konstrukcija koja omogućava djeci da se igraju s jezikom i da lako razumiju osnovne jezične principe kroz izgradnju i razgradnju riječi i rečenica. Stoga ih to motivira da samostalno uče slagati rečenice mnogo lakše nego što bi mogla kod drugih jezika.

 

Što ovdje možete naći?

  1. Propedeutičke materijale za višejezično ubrzavanje u elektroničkom obliku: razvit će se moduli za 32 blok-sata te proizvesti materijali u elektroničkom obliku, uključujući i posebni program za automatsko stvaranje rečenica za podučavanje.
  2. Didaktičku metodologiju s uputama za učitelje: praktične informacije (osnovne informacije, upute korak po korak, itd.) kako bi ih učitelji samostalno mogli koristiti.
  3. Portal za učitelje s relevantnim materijalima za primjenu programa u učionici: internet stranica će sadržavati informacije za učitelje o prednostima učenja model-jezika prije drugih stranih jezika, informacije za učenike, interaktivne materijale za učenike u svrhu samostalnog učenja, poveznice k EU projektima i ostale povezane stranice, forum za razmjenu iskustava i pristupa.

Konačan rezultat projekta će se objaviti u prosincu 2019. godine i bit će dostupan na 6 jezika: bugarskom, hrvatskom, esperantu, njemačkom, slovačkom i slovenskom. Projekt se odvija zahvaljujući podršci Erasmus+ programa Europske Komisije.

 

Partneri:

9 partnera iz 5 zemalja:

 

Pridruženi partner:

 

 

Multilingualni akcelerator - izvješće

Akcelerator višejezičnosti

Službeno ime projekta: Akcelerator višejezičnosti – Metoda poticanja učenja stranih jezika i podizanja jezične svijesti (Multilingualism Accelerator – A method to boost foreign language learning and raise language awareness)

Akcelerator višejezičnosti je kurikulum koji omogućava djeci da uče strane jezike brže te da steknu pouzdanje u svoje sposobnosti učenja jezika. Projekt se temelji na propedeutičkoj zamisli, a ta je da učenje jednog modelnog jezika, u ovom slučaju osnovnog esperanta, ako je ograničen na 200 najčešće upotrebljavanih morfema, može ojačati kod djece iskustvo učenja jezika. Više studija je pokazalo da učenje modelnog jezika esperanta tijekom jedne godine može povećati brzinu ovladavanja sljedećim jezikom do 30%. Objašnjenje leži u činjenici da je takav jedan modelni jezik vrlo lagan, nema u njemu izuzetaka te funkcionira logično. On omogućuje djeci da putem razgradnje i gradnje riječi i rečenica lakše shvate temeljna jezična načela. To je u ovom slučaju za motiviranje učenika daleko djelotvornije negoli kod drugih jezika, opterećenih mnogim iznimkama od pravila. Učenici uče autonomno graditi svoje vlastite rečenice.

Na platformi Akceleratora višejezičnosti https://lernu.net/instruado možete naći:

  • Vodič za nastavnike o tome kako primijeniti didaktički materijal
  • Didaktički materijal za 6 lekcija (64 nastavna sata) pripremljen za tiskanje za podučavanje esperanta u školama
  • Vježbe e-učenja za prakticiranje osonovnog esperanta na internetu

Za vrijeme tečaja djeca na zabavan način uče osnove analitičkog jezika i to im daje jasnu predodžbu o tome kako su jezici oblikovani. Djeca shvate gramatičke pojmove poput množine, dva osnovna padeža (nominativ i akuzativ), kako stvarati rečenice te ovladavaju sposobnostima stvaranja mnogih novih riječi od osnovnih korijena i afiksa prisutnih u svakom jeziku. Učenicima to daje jasan uvid u građu jezika općenito, što je poznato kao meta-jezično znanje.

Svi su materijali predviđeni za nastavnike jezika koji ne posjeduju znanje esperanta, pa didaktički materijal stoga sadrži gramatičke dijelove i detaljne smjernice kao pomoć nastavnicima pri pripremanju nastave u razredu. Materijali su testirani u tri europske škole u Bugarskoj, Hrvatskoj i Sloveniji, s nastavnicima bez prethodnog znanja esperanta. Rezultati naših jednogodišnjih tečajeva izrazito su ohrabrujući. Djeca su ovladala predviđenim jezičnim poznavanjem esperanta te također pokazala poboljšane meta-jezične vještine, u usporedbi s kontrolnom grupom. I što je najvažnije, za sve uključene bilo je to vrlo pozitivno iskustvo i djeca bi rado nastavila učiti jezike.

Projekt je bio podržan kroz Erasmus+ program Europske Komisije.

preskoči na navigaciju